Najczęściej czytane
Ile kosztuje reklama na YouTubie

Ile kosztuje reklama na YouTubie

YouTube dociera do 90% polskich internatów i jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych w naszym kraju. Jest to naturalne narzędzie marketingowe dla wielu marketerów. Ile kosztuje reklama w tym serwisie? Nasz artykuł dostarczy odpowiedzi na to pytanie.

Koszt reklamy na YouTubie: niegasnąca popularność platformy

Z raportu opracowanego przez Gemius, PBI oraz IAB Polska wynika, że 28 milionów Polaków korzysta z mediów społecznościowych. YouTube (YT), zajmujący drugie miejsce pod względem popularności wśród serwisów społecznościowych i będący największą platformą wideo na świecie, dociera do 90% polskich internautów. Codziennie, użytkownicy YouTube'a poświęcają łącznie aż 1 miliard godzin na oglądanie filmów. Platforma cieszy się największą popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat. Czesciej zaglądają do niej mężczyzn, a przeciętny użytkownik spędza na YT średnio 1 godzinę, 25 minut i 19 sekund dziennie. (Oberlo, 2023).

Reklama na YouTubie: dlaczego warto ją wybrać?

YouTube pozwala markom na osiągnięcie szerokich zasięgów. Powołując się na „DIGITAL 2023: GLOBAL OVERVIEW REPORT”, potencjalny zasięg reklam w Polsce na tej platformie wzrósł o 300 tysięcy w okresie od początku 2022 do początku 2023 roku. Co więcej, YouTube plasuje się na drugim miejscu pod kątem liczby generowanych kontaktów reklamowych, osiągając średnio 5,2 miliarda miesięcznie, zarówno w przeglądarkach internetowych, jak i w aplikacjach mobilnych. Raport Data Reportal wskazuje, że w 2023 roku reklamy na YouTubie dotarły do 75% wszystkich polskich internautów, bez względu na ich wiek. To dane budzące podziw.

Reklamodawcy mogą precyzyjnie określić grupę docelową oraz wybrać, w ramach jakich filmów i twórców będzie pojawiał się ich content marketingowy. Rozwinięte metody targetowania oferowane przez YouTube umożliwiają wyświetlanie reklam bazujących na danych wyszukiwania użytkowników z przeglądarki Google.

Reklama na YouTubie: formaty reklamowe

YouTube oferuje formaty reklam, które można podzielić na dwa główne typy: wideo i graficzne.

Formaty wideo:

  1. TrueView In-Stream będący najpopularniejszym formatem, wyświetla się przed filmem lub w jego trakcie, jeśli jest dłuższy niż 15 minut. Reklamę można pominąć po 5 sekundach, o ile jej długość nie przekracza 15 sekund. 
  2. TrueView Discovery pojawia się w wynikach wyszukiwania YouTubie na stronie głównej (w urządzeniach mobilnych) oraz przy powiązanych filmach. Będąca połączeniem reklamy wideo i display, ujawnia się jako teaser pod postacią miniaturowego kadru i tekstu. Jego kliknięcie umożliwia wyświetlenie pełnego materiału reklamowego.
  3. Bumper Ads to 6-sekundowe reklamy, których nie da się pominąć. Format ma na celu zwiększyć świadomość marki pośród odbiorców i budować zasięgi. Jest sugerowany przy promowaniu większych akcji marketingowych. Odtwarzany na początku, na końcu bądź w trakcie filmu, także spotykany w witrynach i aplikacjach Google.
  4. Baner Masthead to reklama wideo trwająca maksymalnie 30 sekund. Wyświetlana na górze aplikacji i strony głównej YouTube’a, prezentowana w formie miniatury, odtwarzana bez dźwięku. Kliknięcie w nią przenosi do strony z odtwarzaczem. Format ten można zarezerwować tylko i wyłącznie w Google.

Formaty graficzne:

  1. Kampanie displayowe to format wyświetlający banery reklamowe, umieszczane po prawej stronie wideo lub nad listą sugerowanych treści, a także po zakończeniu odtwarzania filmu. Cieszy się największą popularnością spośród formatów graficznych. Kampanie Display wyświetlane są wyłącznie na urządzeniach stacjonarnych.
  2. Nakładki reklamowe In-Video to przezroczyste banery zajmujące około 20% dolnej części odtwarzacza YouTube’a. Mogą przybierać formę tekstową lub graficzną. Użytkownik ma możliwość zamknięcia reklamy w dowolnym momencie, klikając w pojawiający się krzyżyk.
  3. Karty sponsorowane pojawiają się w trakcie oglądania filmu i są dopasowane do jego tematyki. Trwające kilka sekund, są skierowane do widzów zainteresowanych promowaniem określonych produktów czy usług. Zaraz po jej wyświetleniu, odbiorca zyskuje szansę kliknięcia w wybraną ikonę lub kartę, aby następnie przejść do reklamy.

Ile kosztuje reklama na YouTubie

Modele rozliczeniowe

YouTube proponuje kilka modeli rozliczeniowych, z których najbardziej popularny jest CPV (Cost Per View), gdzie reklamodawca płaci za każde wyświetlenie całej reklamy lub za zapoznanie się z jej 30-sekundowym fragmentem. Innym często stosowanym modelem jest CPM (Cost Per Mile), gdzie opłata naliczana jest za każde tysiąc wyświetleń reklamy. Model ten jest preferowany w kampaniach wizerunkowych i stosowany do formatów takich jak TrueView oraz Bumper Ads.

Średni koszt wyświetlenia reklamy na YouTubie może wahać się od kilku do kilkunastu groszy. Nie jest to dużo, ale przy możliwościach zasięgowych platformy, koszty mogą dość szybko wzrosnąć. W modelu CPM zapłacimy od 5 do 15 złotych za 1000 wyświetleń. Warto jednak pamiętać, że są to stawki uśrednione i przy skalowaniu potencjału kampanii może się okazać, że koszt jest inny. 

Istotnym atutem tego medium jest brak opłat za nieobejrzane treści. Przy odpowiednim targetowaniu, wydatki na reklamę mogą przynieść znaczące zyski i poprawić ogólną efektywność kampanii. Warto pamiętać, że model rozliczeniowy to nie jedyny czynnik wpływający na ostateczny koszt kampanii. Cena reklamy na YT różni się w zależności od kraju, w którym ma być publikowana. Stawki reklamowe są również zależne od wielkości grupy docelowej i poziomu konkurencji w branży. Znaczącą rolę odgrywa format  reklamy, której szacunkowe koszty mogą wynosić od kilku groszy do kilkunastu złotych.

Podsumowanie

Wszechstronność, globalny zasięg, różnorodne formaty reklamowe  — wymienione cechy reklamy na YouTubie umożliwiają firmom skuteczne dotarcie do szerokiej gamy odbiorców. Platforma stała się atrakcyjnym miejscem do promowania produktów i usług wśród milionów użytkowników. Stwarza znakomitą szansę dla firm o różnym budżecie, pragnących zwiększyć swoją widoczność w sieci i zwiększyć sprzedaż.

Zainteresowany kosztem Twojej reklamy na YouTubie? Napisz do nas, a w mgnieniu oka zrobimy wycenę!

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

 


Cityboard Media z tytułem Google Partner

Google PartnerReklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.

Cityboard Media partnerem TikToka

TikTok PartnerEfektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.

Cityboard Media agencją partnerską Meta

Meta PartnerDzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.

Cityboard Media partnerem Pinterest Business

Pinterest PartnerNasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.

KONTAKT

Cityboard Media Sp. z o.o.
  ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
  +48 730 222 500
  +48 22 376 99 00
  office@cityboard.pl
  Pn-Pt 9:00-17:00

NEWSLETTER

Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
newsletter
Zapisz się na nasz newsletter

Cityboard Media Sp. z o.o.

ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl