Optymizm w digitalu i OOH
- Odsłon: 745
Digital i reklama zewnętrzna w 2021 r. zanotują znaczne wzrosty – tak wynika z danych i prognoz specjalistów. Kończący się rok pokazał, że outdoor trudny czas ma już za sobą, a digital rośnie w siłę.
Digital i reklama zewnętrzna w 2021 r. zanotują znaczne wzrosty – tak wynika z danych i prognoz specjalistów. Kończący się rok pokazał, że outdoor trudny czas ma już za sobą, a digital rośnie w siłę.
Jak pokazują dane Apple, mobilność Polaków rośnie z dnia na dzień. W 2020 roku pandemia COVID 19 zamknęła nas w domach, ale dane z ostatnich dni pokazują, że przemieszczamy się coraz chętniej, stanowiąc naturalną widownie dla billboardów.
TikTok to jedno z najnowocześniejszych i najszybciej zyskujących na popularności narzędzi w social mediach. Ponad 2 miliardy pobrań mówi samo za siebie. TikTok jest obecny w 150 krajach i umożliwia nie tylko konsumpcję contentu, ale sprawia, że zwykły użytkownik może z łatwością sam tworzyć inspirują treść na swoim smartfonie.
Porzucamy środki komunikacji miejskiej na rzecz własnych samochodów – takie wnioski płyną z analiz zachowań mobilności Polaków w okresie pandemii. Efektem jest zmniejszenie się widowni niektórych formatów reklamy zewnętrznej i wzrost znaczenia innych. Tracą citylighty, a zyskują billboardy.
To pytanie nurtuje wielu marketerów i właścicieli firm. Dlaczego? Ponieważ bardzo trudno jest na nie odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Facebook, tak jak np. prasa, nie oferuje konkretnej powierzchni reklamowej, ale konkretny i mierzalny efekt, którego wartość jest zmienna i zależy od wielu czynników.
Wakacje w tym roku są wyjątkowe. Z powodów COVID-19 Polacy zmienili kierunki swoich wyjazdów. Jak pokazują dane Google, większość z nas spędzi urlop w kraju. To doskonała okazja do realizowania letnich kampanii na wielkim formacie, bo w łatwy sposób można dotrzeć do klientów.
Reklama w internecie? Pierwsze skojarzenia większości marketerów zawędrują w stronę reklam Googla i reklam Facebooka. Pewnie całkiem słusznie, bo ci dwaj amerykańscy giganci zdominowali rynek. Dziś podpowiemy, jak wykorzystać ich potencjał do zwiększania zasięgu reklamy i efektywności lejka reklamowego.
Koronawirus może być zabójczy nie tylko dla ludzi, ale także i dla gospodarki. Od kilku dni firmy pracują na zwolnionych obrotach, tną wydatki na reklamę i wdrażają strategie oszczędnościowe. Czy słusznie? Jak pokazuje historia, niekoniecznie. W czasach niepokoju na reklamie nie warto oszczędzać.
Jak podaje agencja Bloomberg, sprzedaż reklam telewizyjnych w 2019 r., na całym świecie spadła o prawie 4%. To największy spadek od recesji gospodarczej w 2009 r. Widzowie uciekają sprzed telewizorów, do swoich monitorów i telefonów. Wśród mediów tradycyjnych bardzo dobrze radzi sobie outdoor.
Google Ads to dziś jedno z najpopularniejszych narzędzi reklamowych w internecie. Dlaczego? Z wyszukiwarki amerykańskiego giganta korzysta dziennie ponad 10 mln Polaków. Szukają nie tylko odpowiedzi na pytanie, ile palców ma koń (najczęściej wyszukiwana fraza zaczynająca się od „ile” w 2018 w naszym kraju), ale także produktów i usług. Można do nich dotrzeć właśnie dzięki Google Ads i innym formatom reklamowym Google.
Kolor w reklamie odgrywa niebagatelną rolę. Przyciąga wzrok, tworzy tożsamość marki czy produktów, komunikuje wartości i wywołuje określone skojarzenia. Zasady stosowania koloru nie są przypadkowe. Dziś mamy dla Was kilka cennych informacji z zakresu psychologii koloru w reklamie.
Zgodnie z zapowiedzią, wracamy do tematu reklamy na Facebooku. W drugiej części podpowiemy Wam, jak poradzić sobie z budżetem reklamowym, harmonogramem i kreacją. Mamy też dla Was ściągę z wymiarami grafik reklamowych.
Jak wynika z najnowszego raportu Facebooka, reklama zewnętrzna w połączeniu z kampaniami w portalu amerykańskiego giganta przynosi firmom realne korzyści. Dla Generacji Z i Milenialsów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji. Synergia mediów działa!
Odpowiedź na to pytanie jest złożona. Co najmniej z dwóch aspektów. Pierwszy dotyczy kreacji i warstwy tekstowej samego posta. Drugi związany jest z planowaniem działań reklamowych i narzędziami, które udostępnia Facebook. Wyjaśnimy Wam w dwóch częściach, jak sobie poradzić z jednym i z drugim.
Strona 6 z 7
Reklamy Google Ads nie mają dla nas tajemnic. Dowodem jest status Google Partner, który uzyskaliśmy. Google nadaje takie wyróżnienie firmom, które zrealizowały odpowiednią liczbę efektywnych kampanii, a także wyróżniały się jakością świadczonych usług.
Efektem partnerstwa między TikTokiem a Cityboard Media jest możliwość realizowania kampanii reklamowych bez pośredników. Współpraca gwarantuje też możliwość przeprowadzania kampanii na platformach BuzzVideo, TopBuzz, News Republic czy Hello.
Dzięki działaniom naszych ekspertów uzyskaliśmy status agencji partnerskiej Meta (Facebook, Instagram, WhatsApp, Giphy). Wiemy, jak dobrze i efektywnie planować kampanie w środowisku Meta i wykorzystywać to z korzyścią dla klientów.
Nasze doświadczenie w realizowaniu kampanii na Pintereście zaowocowało statusem partnera Pinterest Business. Dzięki temu mamy dostęp do zaawansowanych szkoleń i możemy lepiej planować i realizować kampanie dla naszych klientów.
Cityboard Media Sp. z o.o.
ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl
Pn-Pt 9:00-17:00
Newsletter zawierający aktualności, materiały informacyjne, marketingowe oraz handlowe.
Zapisz się na nasz newsletter
ul. Narbutta 30, 02-541 Warszawa
+48 730 222 500
+48 22 376 99 00
office@cityboard.pl